onsdag 22 september 2010

En julklapp klar

Vi har fått mängder av kläder efter Davids kusin Noah. För några veckor sen rensade jag hårt i alla klädeskartonger. När jag står där och river bland alla kartonger kläcks en idé. Jag gör ett lapptäcke på enbart Noahs avlagda kläder och ger honom i julklapp. Om en sjuåring blir sprudlande glad över ett lapptäcke vet jag däremot inte. Om inget annat får den värma någon annan familjemedlem. Jag har i alla fall fått lite att göra om kvällarna istället för att glo på dumburken. Nu ska jag göra ett lapptäcke till, när lusten ändå finns.




Hörnen var mariga så det blev veckat runt



Rutorna är ca 20x20 cm. Som foder använde jag en fleecefilt för 10 kronor från Ikea och som bakstycke tog jag ett gammalt påslakan. Återvinning när det är som bäst.


3 kommentarer:

  1. fantastiskt fint lapptäcke!!!
    kram thereze

    SvaraRadera
  2. Vilken kul idé! Blev jättefint. Om inte annat så tror jag sjuåringen kommer uppskatta den längre fram, eftersom det är ett bra användningsområde för gamla kläder man inte har hjärta att slänga.

    SvaraRadera
  3. 7-åringen kommer nog inte hoppa jämfota av glädje just då men hans mamma kommer att göra det. Det kommer bli kanon på hans säng! Kram från 7-åringens mamma a.k.a din syster

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...