onsdag 23 februari 2011

Årets bokrea-skörd

Eftersom bebis vaknar tidigt for jag ner till bokrean. Mycket roligt fanns det men jag begränsade mig en aning. Det blev en del pysselböcker, barnböcker och lchf-böcker. Jag kikade på en bok hur man bygger terasser men la tillbaka. Nämnde boken för maken och han ville ha den så efter frukost packade jag ihop bebis och knatade mot stan igen. Två böcker blev av någon anledning fem. Så kan det gå när man blir dumsnål. Ta 5 böcker, betala för 4. Jag tjänade 29 riksdaler. Makens terassbok blev helt plötsligt gratis. Nåja, det är trevligt med böcker.


Boken Inred och dekorera ljust & lantligt av Anna Örnberg har jag varit på vippen att beställa flera gånger men aldrig gjort. Jag tullade på den i somras när vi var i Ullared men nä. Jag har bläddrat i den på ett fik och hemma hos en kompis. Nu blev den min. I julklapp fick jag Inred lantligt inne & ute. Nu har jag två härliga böcker av samma författare att njuta av. Inspirationen lär flöda och fingrarna lär börja klia. Det kan jag behöva. Just nu är jag i en rensarfas. Ut med allt som bara är i vägen. Rensning är trevligt. Det ger ny energi. Mycket energi och man känner sig lättare.

Känner du detsamma när du rensar?


Äntligen i min ägo

Inspiration och njutning

Mycket barnböcker blev det


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...