söndag 27 november 2011

Det händer något när det lackar mot jul ...

Jag vet inte vad men varje år inför jul får jag ett sug efter att sy lapptäcken. Igår såg jag en väns statusuppdatering på Facebook att hon skulle sy gardiner och vips blev jag sugen på att sy också. Gardiner hade funkat. Jag har fått för mig att jag vill ha julgardiner i köket för omväxlings skull. Nu har jag inget tyg och hittade inget på loppis heller. Plopp! och så kom tanken om ett lapptäcke. Maken undrade vad 17 vi ska med alla lapptäcken till egentligen? Tja ... de är ju bra att ha för att lägga i soffan och dottern har ju faktiskt inget eget. Sagt och gjort, fram med en tidning som mall, klipp, klipp, klipp och några timmar senare var det klart. Jag blev lat mot slutet och fodrade den inte så det blev bara ett bakstycke. En lappfilt är född. Nu vill jag faktiskt göra några fler. Men om det blir av får jag se :-)




 Framsida och baksida


Framsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...