söndag 22 april 2012

Ser du stjärnan i det blå ...

För ett tag sen gjorde jag tygstjärnor åt en tjej. Inte långt efter kom en önskan från hennes mor om en likadan stjärna men aningens större. Självklart fixar jag det! Jag gav mig på att göra en helt ny mall och det trodde jag i ett svagt ögonblick skulle vara enkelt. Färdigt i ett nafs liksom. När jag satt här och vek och måttade och trodde jag hade världens koll satt jag till slut och var mäkta imponerad över den första mallen som jag lyckats få till. Men hur 17 gjorde jag den? Jag minns att den var lätt att göra men att göra en modell större skulle visst ställa till problem. Det slutade med att mitt ihoptejpade papper med tusen streck och vikningar hit och dit kastades. Nya papper tejpades ihop, den gamla mallen nålades fast och med linjal plussade jag på fem centimeter till. Tanken var ju att göra så här från början men varför göra något enkelt liksom? Jag, the Queen of knöl ...




Modell större till vänster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...