torsdag 24 maj 2012

Till ett väntat barn


Till dig du underbara, vem du nu är.


En blivande mor kom till mig med en förfrågan om jag kunde sy en filt till deras kommande barn. Ibland undrar jag om ens önskan inte blir införlivad, som om någon känner på sig vissa saker? I detta fall menar jag att jag varit smått sugen på att sy men att sy nya gardiner till vardagsrummet var inte vad som lockade. Så kommer den havande med ett tyg och en fleecefilt och ställer en enkel fråga. Jag blir hörd. Självklart vill jag sy och det är ju så mycket roligare att sy åt någon annan än vad det är att sy till sig själv. Jag hade ingen brådska, det är leveranstid på en sisodär tre månader.

Maken och jag kikade på en film förra lördagen. När den var slut runt 23 på kvällen skulle jag bara kolla lite med filten och om den ska ha ett bakstycke eller ej. Jag är otroligt dålig på att bara bara också. Det slutade med att jag kravlade runt på alla fyra på matrumsgolvet och nålade ihop en filt. Först skulle jag bara nåla kortsidorna. Sen var jag bara tvungen att se hur hörnen skulle fixas bäst så det blev att bara nåla ihop en långsida också. Sen skulle jag minsann gå och lägga mig. Men ... äh. Lika bra att ta den andra långsidan också. Filten blev ihopnålad och jag gick till sängs. De sköna söndagen inleddes med att sy ihop filten och sen var den klar. Filten är förvisso inte levererad ännu, den ligger i en påse men det kommer inte dröja tre månader innan den levereras. Det är en sak som är säker :-)

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blogg du har, och oj oj OJ vad jag blir inspirerad!!
    Gissa vem som kommer knata ut t garaget o leta fram symaskinen o börja sy o pyssla i helgen?!
    Ser att du inte uppdaterat på ett bra tag nu, hoppas du gör det snart!! (lagt t dig på Bloglovin nu så att jag inte missar ditt nästa inlägg ;p)

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...