lördag 29 augusti 2009

Syabstinens

När maken far till golfbanan och sonen leker fridfullt på sitt rum, vad ska man göra då? Det finns massor att göra men inget kändes direkt lockande. Däremot har ett litet speciellt sug gjort sig påmint. Japp, jag har syabstinens. Vet inte när jag sydde sist och nu har jag ett projekt jag vill genomföra även om det inte på långa vägar är i behov att göras nu. Det är ju några månader kvar innan de kommer till användning men när tid finnes är det lika bra att passa på. Här ska det sys påslakan!

Symaskin kånkas fram, nålar, sax och tre gamla lakan med broderi rotades fram från sin hylla där de inte gjorde annan nytta än att ligga och vänta på att komma till användning. Det tog sin lilla tid innan jag klurade ut hur sjuttsingen jag skulle vika brodyrkanten för att det skulle bli rätt, som ett ut och invänt örngott. Det nålades om både en och tre och fem gånger innan polletten trillade ner. När jag sen visste hur jag skulle nåla, nålades de övriga två ihop på nolltid, eller ja på 15-20 minuter i alla fall.

Första exemplaret

Monogram 1

Alla tre klara
Samma bokstäver i monogram men 2 olika broderi

Monogram 2

Monogram 1



1 kommentar:

  1. så oerhört vackert! "några månader kvar"... nu blir man ju jättenyfiken!
    kram thereze

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...