söndag 6 september 2009

Kantarelljakt!

Idag lurade jag med grabbarna ut till skogs för att se om vi kan finna några kantareller. Sist maken och jag var på svampjakt för sisodär 7 år sen hamnade vi någonstans mitt ute i ingenstans och blev bombarderade av mygg. Sen dess har maken inte varit så värst sugen på att knata till skogs och leta svamp men idag offrade han sig. Lillfisen är inte svår att få med sig, han följer med på det mesta.

Vi förväntade oss storfångst och garderade oss med hinkar och påsar
Sån tur hade vi inte

De gömmer sig väl!

Andra svampar

David

Dagens skörd

Vi hittade inga mängder. Kanske 5-6 liter men det är bara jag som gillar kantareller så jag får äta upp allt alldeles själv. Tänk er vilken lycka, smörstekta kantareller ....


1 kommentar:

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...