onsdag 23 september 2009

Nytt tak!

Den gångna helgen spenderade maken och min pappa med att lägga tak på vår uteplast. Ett tidskrävande projekt visade det sig bli eftersom plastskivorna inte kunde läggas på rakt utan fick snedsågas. Ett litet pussel för de inblandade. Dessutom visade det sig att förra ägaren inte målat ordentligt så mitt i allt när gamla taket var bortrivet åkte målarhink och penslar fram lite oplanerat. Även det gjorde att det drog ut på tiden. Men. I söndags var taket på och timmarna senare kom lite regn. Tur att taket var på och tätt är det med!

Lördag och halva taket på

Pappa jobbar på

Söndag=Klart!

Nu återstår arbetet med att slänga det gamla taket på tippen men det får maken göra. Jag är där så ofta ändå. Jo, det är sant! Nästan ... Nästa grej att göra i uteplatsen som fallit på min lott är att måla väggarna på insidan vitt. Maken lär komma med en väl vald kommentar eftersom jag kommenterade när de la taket:

"Vad lång tid det tar ..."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...