torsdag 27 maj 2010

Min hylla

Passande rubrik va? Som gjord för att misstolkas :-) Under ena köksbänken i gamla köket flyttade jag om en hylla för att få plats med kökspallen. Som jag svor med att få dit hyllan, i alla fall när jag mätte och markerade var jag skulle borra för hyllan vägde bly och jag ville kolla lite höjd. Den kom på plats, lång tid senare och där låg sen alla kokböcker. Jag ville ha en hylla på samma ställe i nya köket men det ville inte maken eftersom ett smalt skåp (vinställ) bredvid spisen inhyser kokböckerna numera. Jaja, det får väl vara så då ...

Förra helgen började maken skruva och greja lite. Sen letade han efter något. Saker och ting har en förmåga att hamna på bra ställen i detta hus. Där man tror att något befinner sig finns det inte alls och det stället man definitivt inte tror det finns, där finns det. När han yrat omkring ett tag blev jag nyfiken och undrade vad han pysslade med. Han skulle montera en hylla så han letade efter en överbliven täckskiva. Efter turer i källaren och garaget återfanns täckskivan bakom soffan i vardagsrummet. Tio minuter senare och en date med sågen var hyllan på plats.


Inga kokböcker men väl bröte som annars ligger på bänken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...