söndag 11 april 2010

Alva

Äntligen kom krabaten ut ur magen och det visade sig vara en tjej. Maken och jag var helt övertygade när vi åkte in till Vrinnevisjukhuset i Norrköping i torsdags att det är en kille i magen. Hon föddes med planerat snitt kl 11.04, vägde 4240 gram och var 52 cm lång. En exakt kopia av storebror med undantag på kön.


Alva
2010-04-08
Allt var jättebra. Operationspersonal och BB-personal har varit helt underbara och förstående. De har förklarat väl och ingående och inte viftat bort våra frågor eller undringar. Jag är väldigt nöjd med denna förlossningsupplevelse och att jag var vaken hela tiden. När David föddes blev jag sövd under pågående snitt och missade hans första 4 timmar i livet. En stor saknad. Denna upplevelse blev en liten revansch på vad jag förlorade med David.

5 kommentarer:

  1. Hon är skitsöt! Grattis igen, både till henne och till en bra upplevelse!
    Njut nu!!

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken liten fin prinsessa..eller så himla liten var hon ju inte förstås! Härligt att allt gått så bra och att ni nu äntligen har henne hos er!Grattis igen!

    SvaraRadera
  3. Men gud så söt hon är lilla Alva!
    Grattis igen!!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Underbart att du fick din revansch! Och hon ser riktigt go ut Alva.

    SvaraRadera
  5. GRATTIS!
    Har tittat in i din blogg då och då, men nog aldrig lämnat en liten hälsning.

    Alva är ett jätte fint namn =)... har själv en på 6 år :)

    Kaisa/örebro

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...