måndag 26 april 2010

Ett staket var det här

Där den gamla halvdöda ligusterhäcken en gång befann sig har nu ett staket kommit upp. Tanken är att någon växt ska klättra upp och växa mellan de högre brädorna som sticker upp. Igår började maken gräva bort rötter och gräva ner betongplintar där andra delen av ligusterhäcken funnits (bort mot vänster på bilden). Kanske kan vi få ordning på denna slänt på baksidan nu, en gång för alla? Slänten har varit något vi grejat med varje år och aldrig blivit nöjda med.

Från entrén


Från baksidan



2 kommentarer:

  1. Hej, Jag kommenterade hos dig för ett tag sen ang lembasbröden, men nu är jag igång igen... ;.) Hoppas det är ok?! Jag tycker ert nya staket är jättefint! Vi har funderat på att bygga nåt liknande som räcke på vår altan. Jag ser att ni inte har gjort samma avstånd mellan brädorna, har ni mätt ut det på nåt speciellt sätt, symmetriskt sådär, eller är det bara större avstånd mellan de 3 översta brädorna? Snyggt är det iaf!
    Mvh Lina

    SvaraRadera
  2. Lina: Självklart är det helt ok! Fick du något svar angående lembasbröd? Jag kan ha missat något annars :-)

    Avstånden mellan de översta brädorna är brädans halva bredd, 6 cm. Sen ville maken ha lite variation och minskade avståndet lite till, mått vet jag inte men kanske 3 cm? Jag påpekade detta för jag trodde han gjort en miss först men nä, han hade tänkt att det skulle vara så :-) Jag gillar mest det minsta avståndet men nu är allt på plats så jag får gilla läget, huvudsaken är att ett staket är uppe :-D

    /Heléne

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...