måndag 5 april 2010

En styck motorsåg och två karlar ...

... gick idag loss i vår trädgård. Maken och min pappa röjde lite här och var. Ligusterhäcken på baksidan som gett vika och till viss del var död kapades först. Här ska det så småningom upp staket. Jag hoppas det blir relativt snart.


Före
Vid sittgruppen
Efter
Öppet blev det ...

Här fanns en gång en häck ...



När häcken på baksidan var nere knatade de till framsidan och kapade två tujor som var mer bruna och torra än gröna efter denna vinter. I farten åkte en tall med som såg alldeles för anskrämlig ut när tujorna försvann. Här ska det planteras något sen. Vad vet vi inte riktigt än men det bläddras för fullt i katalogen från Plantagen som damp ner i brevlådan i veckan.


Nyfikna åskådare
Fozzan och min mamma

Annars är dagarna en enda lång väntan ... Jag tittar avundsjukt på maken när han graciöst hukar sig hit och dit och fixar lite här och var medans jag gör det jag blivit allra bäst på: sitter på rumpan och tar det lugnt. Gissa om det kliade i fingrarna att vara med ute och riva och röja ihop allt som kapades idag. Jag hade fönsterplats istället. Snart så, snart ...

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!
    Har hört ryktats om att bebisen nu har anlänt! Din syster är granne och fb.vän med min dotter...läste det just på hennes sida.
    Hoppas allt gått bra och jag ser fram mot nästa uppdatering!

    //Camilla på Södra

    SvaraRadera
  2. Vår häck har oxå fått sig en ordetlig smäll av snön...men den får nog bara bli lite lägre, annars så har jag ingen hund kvar i trädgården!!
    Sänder oxå ett stort grattis till Alva....ser fram emot att få se underverket =O)
    Kram Therese

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...