onsdag 31 mars 2010

Lite platta men ... äh!

De ska ju ändå ätas upp. För att minska tristessen en aning här hemma fick jag för mig att baka lite. Samtidigt som jag småpular och geggar ihop smeten får jag dåligt samvete gentemot mina kurskompisar som sitter hemma på sin kammare och pluggar inför morgondagens tenta. Jag har, efter mycket om och men, beslutat för att skippa tentan imorgon. Dels har jag inte mått bra av alla turer och samtal med mvc förra veckan och dels har jag haft David hemma vilket gör att min koncentration inte blir den bästa. Så, det får bli omtenta någon gång i framtiden. Innan dess hoppas jag en bebis behagar ploppa ut någon gång!


Sega chokladrutor
100 g smör
2 ägg
3 dl socker
1 ½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1 ½ tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
Smält smöret. Vispa ägg och socker fluffigt och rör sedan ner det smälta smöret i äggblandningen. Blanda vetemjöl, kakao, vaniljsocker och bakpulver i en skål och rör försiktigt ner i smeten. Häll i form och grädda 35 minuter i 150 grader.
Jag tycker personligen att chokladrutorna blir bäst om man gör dubbel sats och gräddar i långpanna.

1 kommentar:

  1. Tycker du gör helt rätt i det! Njut istället av den sista tiden och ta hand om dig!
    De där chokladrutorna ser otroligt goda ut!
    Kramar

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...