lördag 6 mars 2010

1976-2010

Tiden går fort när man har roligt sägs det ju. Roligt har jag haft både mycket och lite, tråkigheter och ledsamheter har kantat åren men en rak väg blir också tråkig att köra på. Den senaste veckan har jag mer och mer insett hur lyckligt lottad jag är. Jag känner mig otroligt glad, lycklig och stolt över den familj jag har, både den jag här hemma och resten av min familj. Utan dessa människor skulle livet vara dötråkigt rent ut sagt! De är kärlek. Allihop!

Idag lägger jag då ett år till på nacken. Visare, klokare, gråare, säkrare och ... dummare? Just nu gör graviditetshormonerna mig allt annat än klok. Virrig och glömsk är mer ett passande ord. Tänk er sen när det blir amningsdags ... Koko totalt.

Jag har i alla fall haft en riktigt bra dag! Vi gav oss iväg till Skoda för att titta, sitta och känna, klämma och stänga på en bil vi funderar på. En timme sa jag att vi max kunde vara där för att hinna med allt som skulle hinnas med innan familjen kom för att äta lunch hos oss. Tror ni timmen hölls?? Inte alls. Två timmar och tio minuter senare lämnade vi Skodahallen, brassade till Maxi, in och shoppa mat (maken sprang åt ett håll, jag åt ett annat och David åt ett tredje), hem och motionera snabeldraken, svida om, laga mat och hoppsan ... där kom brorsan och tjej! Löken var halvt hackad och Ulrika tog den andra halvan. Tack! Inte alls som jag planerat eller tänkt men gästerna klagade inte tack och lov. Sen missbedömde jag mängden spiralpasta och köttfärssås så brorsan och Fozzan renskrapade grytan efter det sista. Inte heller planerat. Kladdkakan till efterrätt räckte dock. Tur att något räckte åt hela laget ;-)


Blomma på sängen av maken och David

Fin tulpanbukett av mor och far

En kanonbra möbelbok
Härligt skön mössa och raggsocka (gjord av brorsans tjej Ulrika)

Presentkort, kort och pengar från syster och mor och far


Än har inte ett köp gått igenom, vi gjorde bara en specificering och offert på bil hos Skoda, men vår gemensamma födelsedagspresent blir troligen en ny Skoda Scout Wohooo!!

1 kommentar:

  1. Grattiskramar Min "Gamla" Vän <3
    Hoppas du haft en kanon dag & får en myspys kväll : ))

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...