onsdag 17 mars 2010

Maken lär sucka men jag njuter!

Kan man ha för många orkidéer?? Jag älskar denna vita, vars namn jag inte kan stava till, och skulle kunna ha dom precis i alla fönster, i alla rum i huset. Maken tycker dock att de är skitfula när de inte blommar och har lust att slänga ut varenda en. Visst, de är inte värst roliga när det bara är en/två pinnar och blad som är kvar men väntan gör allt värt. Snart spirar en stängel och ut kommer en vacker blomma!

Idag stötte jag på dessa raringar på plantskolan. Ett rent impulsköp men de gör sig betydligt finare i vardagsrumsfönstret än porslinsblomman som stod här innan. Nu ska jag vänta och se hur lång tid det tar innan maken märker att det tillkommit två orkidéer till i detta hus.

För övrigt har gravidsymtomen á la värk/smärta slagit till med buller och bång. I söndags vände allt och sen dess har jag haft ont. Jag antar att det är förvärkar? Trippen till plantskolan och en svängom på Maxi var nästan mer än vad jag pallade med. På Maxi hade jag i alla fall en kundvagn att hänga över men jösses ... jag går ju långsammare än en pensionär! Maken befinner sig i Stockholm och kommer hem idag. Han har varit lite orolig (men det kommer han aaaaaldrig erkänna ;-)) och ringer hem på luncherna och kollar hur det är med mig och magen.
Älskade make!




... och hoppsan ...
Där tog godispåsen slut.

2 kommentarer:

  1. Visst är de vita Phalaenopsis helt fantastiska!
    Här står det orkidéer i varje fönster, ca 30 st allt som allt. ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Phalanenopsis (var tvungen att kolla din stavning ;-))

    Nu ligger jag i lä! Jag har väl 21 eller 22 här hemma för tillfället :-)

    Kram!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...