söndag 25 april 2010

Blocket live i Motala

Idag var det loppis i Folkets park i Motala. Tre privatpersoner har anordnat denna loppis och mer finns att läsa här. Jag kan säga så här, jag var inte själv på loppisen. Vi stressade iväg så fort Alva slumrat in efter x antal amningar och pengar hämtades ut ifall det skulle fyndas till tusen. Vid entrén funderade jag på om det var värt att ta sig in, med barnvagn och allt? Det var trångt men skam den som ger sig! Vi stannade vid ett bord och David hittade några plastdjur som han ville ha och plockade åt sig. Som en räddande ängel kommer mamma/mormor och frågar om hon ska ta med sig Alva och gå ut? David köpte sina plastdjur och följde med. Helt plötsligt får jag spatsera solo och jag började leta efter syrran och brorsans tjej som befann sig ... någonstans i myllret.



De hittades och jag var redan genomsvett och stressad av alla människor. Syrran och brorsans tjej var det också. Vi slängde några snabba ord och gick sen åt var sitt håll. De hade ju varit där och spanat ett tag innan mig. Det fanns mycket barnkläder men jag orkade faktiskt inte stå och rota hur gärna jag än ville. Det var trångt och alla dessa människor. Hujedamig! Fyndet blev det som syns ovan: 4 mjukisbyxor till Alva, en trave böcker till David och 2 blomkrukor till mig (som sen hamnade i Davids fönster). Det som inte syns på bild är Davids plastdjur. Allt som allt kostade detta 150 kronor. Det är jag nöjd med!

3 kommentarer:

  1. Hello There. I fοund your blog using msn. Thiѕ is an extrеmеly well wrіtten articlе.
    I will mаke ѕure to bookmark it аnd rеturn to read more οf yοur
    uѕeful іnfο. Thanks for the post. I ωіll ԁefіnitelу comeback.


    Here is my webρage nummerupplysningen

    SvaraRadera
  2. This page certainly has all the information I wanted about this subject and didn't know who to ask.

    My page ... jackpot 6000 Jackpot 6000

    SvaraRadera
  3. Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out much.

    I hope to give something back and aid others like you aided me.


    Also visit my webpage :: nummerupplysningen

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...