lördag 26 juni 2010

Allt blir finare med vitt

Jag har tröttnat på vårt vardagsrumsbord men det har inte maken. Jag nämde någon gång att jag vill skruva ihop det så det inte särar på sig och göra något på ovansidan. Det ville inte maken heller, han gillar att bordet går att sära trots att allt som ligger ovanpå (fjärrkontroller, leksaker och ännu mer fjärrkontroller och leksaker) har en tendens till att dundra i golvet så fort man drar i bordet. Jaja, vad är väl en bal på slottet?? ...

Sen, från ingenstans kläcker maken en kväll "Vi kanske skulle måla det med vit lackfärg?" När han menar vi menar han mig. Jag kontrar snabbt "Har vi någon färg då?" Nä, ingen färg hemma. Förra veckan kom maken hem med ett brett leende och ställer en burk vit lackfärg och ett rollerset på bordet. Nu fanns ingen ursäkt längre och i torsdags kom första strykningen på. Igår blev det klart. Nu flyter inte bord och golv ihop längre och vi fick ett "nytt" bord.



Före

Efter



Jag hoppas, så här i efterskott, att alla ni har haft en skön midsommar! Det hade jag med trevligt sällskap i form av familjen, god mat och massa skratt och prat hos mina föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...