onsdag 23 juni 2010

Baksidan

I april kapades den gamla ligusterhäcken. Maken grävde upp rötter och satte upp ett staket. Det blev så fint men vartefter vi har renoverat har baksidan blivit stället vi dumpat allt som ska vidare till tippen. Någon dag. Det har stått reglar, brädor, lister, diskbänkar, hinkar, galler och så presenningen med vedhögen under sig. Utsikten från sittgruppen har varit allt annat än vacker.

Så en dag hände det. Maken kom hem efter en golfrunda och stod här utan nycklar. Jag var borta. Lite på skämt sa jag i telefon att han kunde börja plocka i ordning på baksidan medan han väntade på att vi skulle komma hem. Jodå, han började plocka ihop lite. Sen en helg flyttade han vedhögen och allt "gömdes" vid källaringången där vi tänkt ha veden istället. Allt bröte kom äntligen till tippen. Ogräs röjdes bort och nytt grus fylldes på. Med en gång blev utsikten betydligt trevligare!


Häcken kapad
Presenningen och vedhögen
Ja, en diskbänk är kvar, den ska jag ha

Baksidan röjd

Trappan på baksidan

... och så här ser det ut idag
På högersidan i slänten har maken sått gräs





1 kommentar:

  1. Vad fint ni har det! Vi har bott i vårt hus 3,5 år nu..men har ännu inte orkat ta tag i trädgården! Mycket beror det nog på att jag egentligen inte vet HUR jag vill ha det...och då är det enklare att bara låta allt vara som det är. Ha en skön sommar! Själv har jag ytterligare två veckor kvar att jobba! //Camilla på Södra

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...