tisdag 1 juni 2010

Grönt är skönt

Jag älskar grönt, det är en härlig färg. Jag älskar vitt och gillar andra färger också men grönt har en speciell plats i mitt hjärta. När vi flyttade in i huset fanns här i vardagsrummet gulrandiga tapeter. Det var inget fel på dom men jag har haft gult i så många vardagsrum och var trött på det. Dessutom hade jag sett gröna väggar i en inredningstidning och tyckte det såg så fräscht ut ihop med vita lister, fönsterfoder och möbler. Maken och jag köpte en hög provburkar och blaskade på väggen för att testa. Våra meningar gick isär angående färgval och jag började på allvar fundera på om maken hade något smaksinne överhuvudtaget ;-)

Nåja, maken fick ge sig till slut och hans skrikturkosa färg förlorade. Vardagsrummet målades i de färger jag ville ha. Jag har älskat färgen i vardagsrummet hela tiden och alltid tyckt att den inger ett lugn. Det ser verkligen fräscht ut ihop med vitt. Men nu (det är knappt jag törs säga det högt eller skriva det) börjar jag känna att det är dags för något nytt, något annat, lite uppfräschning. Jag är lite sugen på vita väggar men jag vet redan nu vad maken lär säga för att inte tala om djungelvrålet som kommer ur honom. Å andra sidan är jag inte sugen på att måla om, det är lite yta om jag säger så och det ska spacklas, slipas, ta ner bokhyllor och tv, flytta omkring möblemang ... Vad jobbigt det blev med en gång. De gröna väggarna får nog bli ett tag till.



Cirkeln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...