onsdag 4 maj 2011

Att skapa ett användningsområde

50 kronor



10 kronor styck


Det här har jag glömt. Jag var ju på loppis för några veckor sen och fyndade en del saker. Mest leksaker eftersom David var med. Lustigt. Vi har två jordglober som belysning i trappan till övervåningen. På loppisen hittade jag en glob i mindre storlek än de vi har. Den haffade jag och när jag kom hem undrade maken hur 17 han ska dra elen? Globen flyttades runt men hamnade igår på den underbart gamla stolen i vårt krypin och ger lagom belysning om kvällarna.


Silverbrickorna då? Den avlånga är hur tung som helst. Den runda är hur fin som helst. Jag hade inget behov av dem men för 10 kronor är det svårt att låta bli. Maken muttrade och sa att jag snart hamnar på ett sånt där skräp-samlar-program på tv när han undrade vad jag ska ha dem till? Något hittar jag alltid på och det har jag gjort: det avlånga står på matbordet med ljuslyktor och ovikta pappersfigurer från sonen. Det runda hamnade under en skål på fot med stenar och ljus i. Ni ser, de fick sin plats i hemmet även om jag vet att maken inte är lika förtjust som jag i att skapa nya användningsområden till saker.




4 kommentarer:

  1. Halloj

    Hur stort är det ovala fatet? Jag betalr dig en 50lapp om det har den storlek jag behöver! ;)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Var på stans två secondhandhörnor idag som jag inte varit på länge. Vad gör jag? Jo, går och letar saker och tänker undras vad man kan köpa och måla vitt...! Och ser framför mig de där ljusstakarna ni målade vita osv.

    Ni är en otrolig inspirationskälla, även om jag tyvärr kanske inte gör slag i saken, men ändå! Tack!

    SvaraRadera
  3. Jag har en sån bricka som magnettavla på väggen med komihåg lappar och dyl.

    SvaraRadera
  4. hej!
    jordglob har jag önskat mig sedan jag var liten...
    äntligen/loppis/30 kr :)
    kram från dalsland//

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...