tisdag 10 maj 2011

Jag vek mig en ask.



Origami



När vi hade födelsedagsfika i mars visade barnens kusin hur man viker loppor. Ni vet såna där som man ritade i olika färger och skrev text och siffror på och sen bläppade runt efter en fråga. Jag var ingen höjdare på att vika loppor. Kusinen visade istället hur man viker en ask. Det var mer min grej! Den ask jag gjorde har fallit offer för en bebis. Med andra ord, den är rätt kaputt och knölig. Igår fick jag för mig att vika några askar men hur var det nu man gjorde? Den knöliga asken vecklades upp men inte blev jag direkt klokare av det så jag testade mig fram. De första två fick veck där de inte skulle ha det. Det löstes med ett presentsnöre om sig. De andra två blev helt ok och den sista jag gjorde (som idag föll offer för en bebis ...) blev helt perfekt! En tom glaskupa fylldes därefter med notaskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...