söndag 19 juni 2011

Allt blir så mycket finare med vitt

Tänk, för kanske två eller tre år sen ville jag ha färg. Vitt var ju hur tråkigt som helst. Blekt, fantasilöst och bara vitt. Idag har den kommit att bli en av mina favoritfärger. Ibland kan jag dock tycka att färg, starka färger är otroligt upplysande. Inte bara just för färgen utan färgen i sitt sammanhang och omgivning. Starka färger ihopkombinerade kan bli storslaget. I inredningstidningar kan jag faschineras av vissa familjers färgkombinationer. Det blir så snyggt och en snabb tanke om att jag vill ha samma passerar. Den blir ofta inte långvarig och jag faller tillbaka i den vita vaggan. Nu har jag ju mer eller mindre fått in maken på hur fin vit är så då är det dumt att börja blanda in färg. Här nedan har jag förvandlat en tråkig brun sak (som jag fick gratis på ett loppis) till något finare. Tycker jag. Smaken är ju som bekant som baken: delad. Och tur är väl det. Tänk vad tråkigt livet och världen skulle vara annars.





Före


Efter


På plats



Och eftersom jag är värdelös på konsten att mäta så blev det lite extra hål i väggen än planerat. Typ två för att vara exakt. Men det som inte syns göms här bakom. Jag kanske borde täppa igen hålen ifall denna åker ner någon dag? För att dölja mitt misstag för maken? Jag har nämligen inte sagt att det är lite extra där bakom.



1 kommentar:

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...