onsdag 15 juni 2011

Ljuva magnolia

2009 petade vi ner en praktmagnolia. Samma år roade sig ett rådjur med att slita upp planteringen och skada en gren. Jag trodde hoppet var ute men busken tog sig. Andra året såg jag knoppar och inväntade blommning. Ingenting. Besvikelsen var stor och jag suktade på en annan magnolia som blommade i kvarteret. Den är så otroligt vacker! I år kom knoppar och jag visste inte om jag skulle våga hoppas. Ut slog två blommor och blommade så fint. Helt otroligt vad vackra blommor en magnolia har. De blommade en kort stund och snart föll bladen till backen. Lite besviken blev både jag och maken, ska den inte blomma längre liksom? Förhoppningsvis får vi återuppleva blomning nästa år.






1 kommentar:

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...