söndag 26 februari 2012

Ännu en beställning

Kika gärna in till tygbokstävernas och vimplarnas ägare



Igår mötte jag upp Sanna och lämnade några vimplar hon hade köpt av mig. Tillbaka fick jag ett stycke tyg som jag skulle sy tygbokstäver av och hon ville även ha två vimplar. Lycka! Jag får sy, jag får något att pyssla med och jag får göra något åt någon annan. Det är helt underbart. Jag är sån, att ska jag göra saker eller ha saker så vill jag gärna ha det direkt om det är möjligt eller så snabbt det går. Jag tvivlar inte på att många fler är precis som jag så igår eftermiddag ritade jag mallar till tygbokstäverna och efter intagen middag tänkte jag att jag "bara" skulle klippa till vimplarna. Det blev mer än så kan jag säga.

Vimplarna klipptes till, banden till vimplarna, tygbokstäverna klipptes ut och allt syddes ihop. När barn sov sött i sina sängar satte jag mig och vände ut och in på allt. Tanken var att jag skulle stannat där men lusten ville mer. Maken laddade en film och jag satt där och vände samt stoppade tygbokstäver och sydde ihop. Fördelen med att hålla händer och knopp upptagna är att man inte hinner bli sugen på eller stoppa något i munnen. En perfekt kombination!

I morse ströks vimplarna och nålades ihop. En köttgryta fixades till och när den stod klar för kokning hivades symaskinen upp och vimplarna blev klara. Bokstaven L bjöd på ett stycke tyg som jag ansåg onödigt att slänga så utav dem gjorde jag två små stjärnor som medföljer beställningen. Jag kunde bara inte låta bli :-) Nu är allt undanröjt och symaskinen åter bakom soffan. Vad ska jag göra nu då? Men vet ni, jag köpte ett jättefint tyg Tilda med blå rosor i torsdags och ett randigt lakanstyg fyndades på ett loppis. Jag vill göra en sak av detta så snart åker nog symaskinen upp igen ;-)

2 kommentarer:

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...