söndag 18 oktober 2009

En stunds paus ...

Efter lunch undrade maken om vi skulle göra något. Kan det bero på att häftapparaten helt plötsligt bestämt sig för att kapitulera? Jag föreslog en promenad i det sköna vädret och undrade om vi skulle gå Råssnäsudden? Sagt och gjort, David blev eld och lågor för då kan han "kasta sten som de gör när de går udden med mormor och morfar". Först blev det en sväng till Cheapy för att köpa ny häftapparat (tror ni de gamla nitarna passade till den nya??) och sen for vi vidare mot Råssnäs. David hävdade att vi åkte fel för den vägen vi åkte kör minsann inte morfar.


Kasta sten är kul!


Ute i Råssnäs blåste det rejält och både maken och jag huttrade medan David sprang, kastade och gjorde hoppsansteg. Tur att en av oss inte frös i blåsten. Pinnen ovan släpade jag med hem. Drivved är fint och den kommer spikas upp på väggen i uterummet någon gång till våren och när jag målat om väggarna *harkel*
Efter lite god fika med svärföräldrarna är ordningen åter i huset. Maken sliter med väggarna i köket, kopplar el och drar någon ramsa lite nu och då. Själv ska jag roa mig med att plocka ner lite kristallsnapsglas och annat som bara stått i skåpen de senaste 5 åren utan att ha blivit använt. Nu åker det ner i en kartong och vidare upp på vinden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...