lördag 31 oktober 2009

En dämpad syabstinens ...

Jag har ett tag suktat efter nya kuddfodral till soffan men latmasken har övervunnit abstinensen. På förmiddagen skulle vi börja tapetsera i köket men maken började spika lister så jag hivade upp symaskinen och satte igång. Om jag säger så här: resultatet blev bättre än tidigare men den runda kudden blev inte som tänkt i tanken och banden till de andra kuddarna lär nog gå upp i minut och parti och bli ett smärre irritationsmoment, men nu har jag fått sy!


Före

Efter

Den runda kuddens band virade jag om så nu går banden ett varv runt kudden och hålls ihop med en rosett. De lär också gå upp eftersom den runda kudden är makens hängkudde ... Men ja, man kan ju inte få allt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...