söndag 11 oktober 2009

In i kökskaosdimman

Nu har arbetet påbörjats, köket ska bytas ut. Igår inhandlades golvvärme och vi spanade golv på K-Rauta. Något golv hittade vi inte så vi får fortsätta leta. Jag har alltid haft en dröm om att ha vitmålat trägolv i köket och vad tror ni gömmer sig under panelgolv och en gammal korkmatta? Ja just det, ett fint trägolv ... Grejen är att vi vill ha golvvärme och trägolvet kommer ryka då maken vill isolera under, lägga golvvärme och sen nytt golv. Min dröm om det vitmålade trägolvet får fortsätta ... i mina drömmar.


Idag fick jag dock en snilleblixt när jag fick se det blottade trägolvet! Jag sa till maken att vi struntar i golvvärmen, lämnar tillbaka det vi köpt och målar vitt. Simsalabim, klart liksom! Fast ... Golvet i köket har varit rätt kallt om vintern och golvvärme är både lyxigt och skönt. Maken tyckte inte min snilleblixt var någon bra snilleblixt. Jag som sparar en hel hög pengar och en jäkla massa arbete. Det sket sig i starten (men än är väl inte sista ordet sagt??)

Här syns nya spisen mitt i allt

Notera den grönrutiga tapeten som skymtar där lådor en gång varit
Snyggt va?

Idag ser det inte riktigt ut så här. Bänkskivorna lossades igår efter mycket kofotsbändande och en hel hög svordomar senare. Det var ordentligt gjort må jag säga. Både limmat och skruvat och på vissa ställen även spikat. Underskåpen fram till diskbänken är ute. Mina föräldrar kom förbi, nyfikna ni vet, lagom när maken plockade bort det lilla elementet som syns i gluggen ovan och vips så åkte skåpen ut i ett huj. Där låg två karlar och rev och maken hann med det som han hade tänkt på betydligt kortare tid än tänkt.


1 kommentar:

  1. Vad heter spisen, vart har ni köpt den och vad kostade den? Tycker den ser ut som en som jag såg hos en bekant och blev riktigt sugen på...

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...