söndag 18 juli 2010

Före eller efter?

Jag har tänkt länge men aldrig fått tummen ur. Idag for den ur med ett jehuj och jag fixade. Lätt som en plätt! En tygremsa revs, en till, skarva ihop, sy ihop och vända ut och in, ner med takkronan och trä på. Tada! Ja eller hur ... Nog för att jag är van att bära 7 kilos dunderklump Alva men på rak arm var det inte lika lätt. Maken tillkallas och jag ska fixa. "Alltså, koppen går inte att ta dän (östgötska) om det är det du tänkt" säger maken lite lugnt när jag är på väg att dra en ramsa. Förbenat också ... Det gick inte alls lätt som en plätt som jag tänkt. Men, skam den som ger sig, det blev en alternativ kabelstrumpa. En lindad sådan. Maken föredrar att se kedja, jag kan inte bestämma mig vilket som var bäst.

Vad tycker ni?


Före

Efter

Före

Efter


1 kommentar:

  1. Tycker nog att maken har rätt denna gång. :-)

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...