torsdag 8 juli 2010

Plattor och rabarber

Jag fick ett ryck häromdagen. Maken nämnde att han skulle gjuta och vips var jag tvungen att vara i hans väg. Jag norpade den nyinförskaffade borrmaskinen, vispen och betongpåsen och geggade ihop en betongsmet. Tre formar hann jag fixa innan fröken ville ha mat. Rabarberbladen fick jag ta senare. Och, tro det eller ej, för första gången gick det smidigt att dra bort rabarberbladet! (när det brunnit klart) Innan har jag suttit och petat med kniv i någon timme för att få alla ådror rena från rabarber. Nu fick jag peta max tio minuter. Lyx. Det är så enkelt det ska vara.


Andra bladplattan på G


Färdiga bladplattor

Rabarberfat

Platt rabarberfat


Det platta rabarberfat sprack på mitten när jag banade väg mot dess plats i rabatten. När jag la dit bitarna sprack en bit till. Jag hade väl anat att det kunde ske men hoppats att den skulle hålla sig hel. Nåja, den ligger snyggt i rabatten ändå. Maken har önskat fler bladplattor till hans lilla projekt i trädgården så det blir att åka förbi godisaffären och norpa åt sig lite tomma godisbyttor någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...