tisdag 13 juli 2010

Plattor till maken

Maken ville ju ha plattor till sitt projekt i trädgården. Självklart. Jag ville göra runda plattor. Han bestämde mönster. En tur till Byggmax och jag såg mina runda plattor: en rund (cylinder är väl rätta ordet) gjutform! Maken fick såga till formarna, jag lappade mönster och gjöt. Maken är nöjd och glad men ska jag vara ärlig gillar jag inte den med kottarna i. Smaken är ju som baken :-)

Till mig själv gjöt jag ett funkiablad, ett blad från höstanemo och jag fyllde en tvättmedelsboll. Den kanske jag borde försöka klippa upp och se hur den blev??


Här ligger de och brinner

Kottar, cypressgrenar och funkiablad

Efter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...