onsdag 4 augusti 2010

"Du s k u l l e ju inte köpa någon stol"

Facebook är bra ibland. Igår la en vän ut lite till salu-bilder och jag tog mig ett span. En bild fångade mitt intresse och jag skickade ett meddelande direkt. Några minuter senare var köpet ett faktum. Det fanns en annan sak på bilden som jag gillade också. Jag visade maken men vi har ju tyvärr inte plats. När jag gav mig iväg för att hämta ut pengar och hämta mitt köp ploppade en tanke upp men nä, vi har ju inte plats. Jag vet ju inte ens vart jag ska göra av de gamla drickabackarna tills de kommer till användning. Men det ordnar sig nog.






När jag kom för att betala och hämta backarna säger jag att jag blev intresserad av stolen också. "Vill du se den, jag kan hämta den" säger Camilla och går in i förrådet. Hon kommer ut med en gammal stol och jag faller för den direkt. Min tanke gör sig påmind och ju mer vi pratar dessto mer vill jag ha stolen. Den och drickabackarna skulle bli perfekta i Alvas kommande rum. Vips åkte stolen med hem också.
Gamla drickabackar har jag letat efter länge på olika loppisar men de har aldrig haft den gamla, slitna patinan som jag är ute efter. De jag hittat har varit i nyare skick och inte så slitna. Dessa backar är perfekta! Igår var jag så nöjd över backarna och jag är minst lika nöjd med stolen, den har en fin gammal charm med träpluggar och allt. Tack Camilla!

3 kommentarer:

  1. *ler * Du var inte värst svår att göra affärer med...kanske skulle jag leta rätt på lite mer "gammalt skräp" i förrådet! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Vi hitta en stor gammal trälåda från Göteborgskex när mormor flytta. Den har min moster numer tomatplantor i.

    SvaraRadera
  3. letar för fullt efter drickabackar men hittar ingen stans :/

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...