torsdag 19 augusti 2010

Sovpåse

Alva sparkar hela tiden av sig täcket på natten och hon vaknar av att hon är kall. Det måste man råda bot på så jag googlade, sökte och letade efter mönster. Jag hittade ingen bra beskrivning och tänkte sen: hur svårt kan det vara?? Med en body som mall ritade jag av axlar och rundning i hals sen ritade jag själva påsen på fri hand och klippte. Påsen består av tre lager, ett innertyg av ett lakan, en gammal fleecepläd som foder och så det mönstrade som yttertyg. Öppningen är upptill och jag sydde dit tryckknappar.

Det är väl inte det snyggaste jag sytt, öppningen blev latmaskvarianten med sicksackade kanter och ihopsytt med raksöm. Det skulle vara med kantat band men när jag började nåla fick jag inte ihop det bra så det blev smidiga varianten. Alva invigde påsen på kvällen och det var ett fasligt sparkande ändå men nu sparkade hon ännu mer eftersom täcket inte försvann. Hmmm ... säkert en vanesak men påsen åkte av på morgonkvisten när det blev dags att amma. Jag gillade den säkert mindre än Alva. Nä, det blir nog pyjamas med ben istället och någon karriär som sovpåsemakerska gör jag inte heller.



Test




1 kommentar:

  1. Vilken fin :-) Vad duktig du är!

    /Matilda (från familjeliv, M och M) :-)

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...