måndag 30 augusti 2010

En mindre urringning på 10 minuter

När vi var i Stockholm köpte jag denna långa t-shirt för 79,50 på H&M. Den är sval, tunn, jätteskön och den satt perfekt. Sen tvättade jag den och halsringningen blev tre gånger större. Men vad i ... Alltså, jag gillar inte för mycket urringning. Den kanade ner framåt och den kanade ner i nacken och över axlarna. Den kändes alldeles för stor. Min mamma tipsade om att dra igenom resår. Ja, det kunde jag ju göra. Jag hade funderat ut en annan, knöligare lösning med knytband eller sy ihop vid axlarna. Sen är det ju detta med att få tummen ur och komma till skott.

Idag tröttnade jag, tröjan bara fladdrade runt kändes det som. Resår, sprättare, nål och tråd hämtades ur sykistan. Ett hål sprättades upp, resår träddes på en säkerhetsnål, igenom ringningen, sy ihop resår och sy ihop hål. Klart! Ringningen blev betydligt bättre och fick dessutom lite extra veck. Det stör mig inte alls, det blev nästan snyggare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...