fredag 7 januari 2011

Lite ljus vid tv:n

När adventsljusstakar intar fönstren och vanliga lampor göms undan tycker jag det blir attans mörkt i huset. Man går omkring i en dov ljussättning nästan hela tiden. Speciellt mörkt har det varit vid tv:n. Jag hittade en tavellist i min sykista. Vad nu den gör där? Maken är duktig och snabb med att få saker på plats när det gäller måtta och skruva så jag blinkade lite fint och bad om hjälp. Snacka om att jag blivit lat och bekväm när det finns resurser i huset! I vanliga fall hade jag skruvat själv men nu är maken bättre. (jag har en tendens till att mäta fel även när jag mäter och göra lite extrahål här och var ...) Nu ville det sig som så att maken inte hjälpte mig. Han styrde med annat eller spelade spel i källaren. Jag retade mig mer och mer på husets mörka plats. Först drog jag upp en skruv i taket och hängde dit en lykta. Jag blev inte nöjd. Så en kväll rotade jag fram vattenpass, skruv och mejsel. Klart på knappt 2 minuter. Så himla svårt var det ju inte. Rena barnleken. Och några extra hål i väggen blev det inte heller.









Jag är fortfarande grymt sugen på att göra om här i vardagsrummet. Jag älskar grönt men nu börjar jag reta mig på dessa gröna väggar. Jag har tröttnat. Det har varit så här i snart sju år. Tänk er: sju år! Det är ju en hel evighet. Jag får vänta en halv evighet till eftersom maken ska isolera innerväggarna innan det görs om. Maken ska göra rum till Alva och krypin till oss i vår. I sommar blir det ett projekt ute. Vardagsrummet får vänta och jag får reta mig ett tag till.

1 kommentar:

  1. Jättefint och mysigt!
    Klarar du och ha ljusen tända när du ska se tvn?
    Jag går och tänder ljus i fönstret precis brevid tvn och har även en ljuslykta hänger i hörnet nära tvn. Men när jag ska se något måste jag släcka ljusen.
    tråkigt!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...