söndag 16 januari 2011

Magnetiskt var det här

När jag lägger Alva om kvällarna hinner jag tänka mycket. I fredags kom jag på en idé i Davids rum som jag la fram till honom. Han nappade direkt men maken tyckte vi kunde vänta lite med det eftersom vi ska göra annat. Igår följde David med mig och handlade. När vi var klara och ska åka hem säger han:


"Ska vi inte köpa sån där färg också?"


Tänk, det hade yra mamman glömt bort. När bebis fått mat och somnat efter lunch satte jag igång. Färgen var trög att pensla ut men det gick. Jag började tvivla på om burken skulle räcka. När våra småttingar somnat för natten strök jag en sista gång. Burken räckte precis! Maskeringstejpen revs ner och jag begrundade verket. Attans vad jag blev nöjd.


Jag var så less på den här
Samlingshörna för pryttlar, leksaker och DAMM
Före

Efter
Nu har dammsamlaren åkt ut men här skymtar den på bild


2 kommentarer:

  1. Är det både skoltavelfärg och magnetfärg?

    Vad kostar de burkarna? Försökt leta pris på nätet men inte hittat.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är magnetisk skoltavelfärg. Burken jag köpte kostade 306 kr (0,38 liter. Den här burken heter Interior Magnetic Board.

    Kanske finns det billigare färg någon annanstans men jag valde Flugger eftersom vi har 25% rabatt via Villaägarna.

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...