onsdag 13 april 2011

Från det ena till det andra

Jag försöker få ordning på min raderade dator. Ett program körs. En del bilder går inte att återställa men några har hittat tillbaka. De ligger i en schysst oordning i en mapp. Gissa vad jag har att roa mig med framöver? ;-) Nu håller jag därför tillgodo med makens gamla jobbdator. Den surrar som ett smärre kärnkraftverk! Något störande och tangenterna lever sitt egna liv. Vissa får man bokstavligen slå ner för att lämna ett märke på skärmen. Lite störigt men man ska väl inte vara så kräsen när jag sabbat min egna?

I alla fall. På denna dator hittade jag lite bilder som jag inte visat än. Vi, eller rättare sagt jag, ledsnade på vårt vardagsrumsbord. Först blev den vit men jag var less på den ändå. Sen såg jag en bild på en lastpallsliknande sak och både maken och jag föll för bordet. Sagt och gjort, maken byggde ett bord av en lastpall. Det gamla bordet då, vad hände med det? Det hamnade i taket. Maken monterade på en hög lampor, i med krokar och på med kedja. Smack upp bara. Jag vill ha upp den andra halvan också, det saknas något. Maken föredrar att det är som det är nu och har ignorerat mitt mutter om halva takanordningen. Han har liksom andra projekt nu. Och jag är ingen vidare elektriker och kan sånt där så jag kan inte fixa heller. Den andra halvan av bordet förpassades därför till garaget.



Återanvändning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...