fredag 8 april 2011

Raderat på födelsedagen

Startade min dator och en stor ruta om "Recovery" kom upp. Jag som trodde jag skulle vara duktig och fixa problemet följde instruktionerna som löd. Hela datorn kollas igenom och återställs. Maken var på tippen och när han kommer hem undrar han varför jag inte ringde? Det kunde räckt med att ta ur batteriet och starta om. *svordomsramsa ljöd inombords* Jag kan inte vara arg på någon annan än mig själv. Dottern orsakade ursprungsfelet eftersom hon har en förkärlek att fingra på on/off-knappen. Jag fupplade till allt. Alla dokument, alla bilder, ja precis allt är väck, borta. Poff. Bara så där. Datorn är som den var när jag fick hem den 2008 (eller var det 2009?) Skit samma. Alla bilder känns värst. Bebisbilder, många bilder på barnen, många bilder på allt eftersom jag fotar nästan varje dag. Allt det raderade jag för att jag skulle försöka vara duktig. Så är det med det. Nu måste jag plåta för att få in nya bilder men först måste jag få igång det trådlösa nätverket på min dator så jag kommer ut i cyberrymden! (nu har jag snott makens dator).
Den lilla morrhoppan blir idag 1 år.

Vid den här tiden för 1 år sen rullades jag in på operation och förberedes med spinalbedövning och annat tjofs inför det planerade kejsarsnittet. 11.04 skulle en liten medtagen Alva plockas ut ur min mage. Sen dess är ingenting sig likt. Med henne blev vi en komplett familj. Det har varit glädje mest hela tiden (och en del irritation också självklart som sig bör) men den glada tjej vi har begåvats med är ett under. Precis som hennes bror. Barn är underbara och berikar på så många olika sätt! De är lycka, glädje, kärlek och mycket mycket mer i en enda härlig förpackning!

1 kommentar:

  1. Grattis på lilltjejens födelsedag! Men fy så tråkigt med korten....Tänkte bara tipsa dig om att det kanske inte är helt kört. Prata med typ Koneo eller liknande. Möjligt att de kan hjälpa dig med att återställa allting så du får tillbaka alla kort...

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...