torsdag 28 april 2011

Sommarprojektet: check!

När vi flyttade ut våra sängar i hallen målades golvet i vårt krypin vitt. Andra halvan av hallen lät vi vara så vi kunde gå i hallen. Jag retade mig varje gång jag gick på golvet att ena halvan var omålad och en färgfläck störde jag mig mest på. Jag sa en gång till maken att jag skulle måla så det blir klart. "Det ska vi ju göra i sommar när vi flyttar ner i källaren." Men skit, inte vill jag vänta så länge. Sen kröp det fram att maken inte litade på att jag skulle måla så det blev bra. Det sket jag i. En morgon svabbade jag golvet, letade fram maskeringstejp, pensel och färg. Sen skulle rollern monteras. Grejen var att rollern passade inte med något handtag vi hade! Aningens sur fick jag lägga ner mitt projekt. Här var allt förberett och så sket sig allt.


Maken handlade hem ett rollerset samma dag men när jag skulle måla åkte dottern på feber och sov inte på dagen och var gnälligare än gnälligast. Men, i tisdags maskerades trösklar, dörrstopp och grind skruvades ner, golvet dammsögs och torkades. Sen jädrar i mig blaskade jag på färg så det visslade om det. Igår ströks sista lagret och jag är så nöjd. Det blev så fint och nu vill jag måla typ alla husets golv vita. Och trappan. Nackdelen är att allt syns. Och då menar jag allt som i damm, skräp, ludd, hårstrån, grus ... Tänk er mig som tappar hår som en hund tappar vinterpäls så kan ni räkna ut resten. Jag är mörkhårig dessutom.


Ni andra med vita golv, har ni något magiskt tips eller städar ni var och varannan dag som jag?





Före




Sett från trappan mot toaletten

Efter

Sett från trappan


Sett från toaletten





1 kommentar:

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...