fredag 20 november 2009

Ja, så här blev det ...

Det blir mycket renoveringsbilder nu. Tråkigt kanske men så mycket annat har jag inte att bjuda på för tillfället. Pyssel-rensa-fixa-röja-tarmen börjar göra sig mer och mer påmind och det kliar i fingrarna att plocka upp julpynt och annat kul. Eftersom nästan hela huset numera är i en renoveringsdimma känns det som att allt ovan är helt onödigt. Men snart ändrar det sig! På måndag får vi köket levererat, ny kyl och frys kommer också och sen är det bara att plocka fram skruvmejseln och skruva ihop alla skåp och luckor. Gissa vem som får göra det?? Jag kommer nog bidra med något skruvande men jag tycker det är så tråkigt ... min del kommer sen, när skåp och lådor ska fyllas.

Köksgolvet sett från hallen

Köksgolvet sett från matrummet

Värmeslingan är lagd i hallen
Här blir det klinker

Andra hallen på G, sett från vardagsrum
Nu är hela golvet lagt

Tittar ut på all röra här i vardagsrummet. Det ligger grejer, bröte, böcker, leksaker, kökspryttlar, golv, lister, plast och annat skräp precis överallt. Enda fördelen är att vi nu har börjat lokalisera oss i vart saker och ting ligger så man slipper yrsla runt i evigheter när man ska ha något. Men ... ja, synen är inte den trevligaste. Vi har haft det så här i några veckor, hur länge har jag helt ärligt förträngt. Tänk de som bor så här år efter år? Jag tänker på "Arga snickaren" som tar sig an diverse olika projekt, folk som inte slänger på tippen, inte hinner med renoveringen och folk som bor i källaren ... Nä, fy, det skulle jag inte palla med.
Å andra sidan märker man snabbt hur bekvämt man har det egentligen. Bara en grej som att diska eller hämta vatten i tvättstugan kan bli "jobbig". Missförstå mig rätt, men det är skönare att ha allt på samma plats. Eller som när spisen står obrukbar i matrummet. Visserligen är det smidigt att köpa mat på pizzeria eller färdigmat i handeln men ändå. Men snart blir det ändring. Vi kommer snart ha ett KÖK igen, en FRYS till. Gudomligt! Gissa vem som kommer baka lussebullar sen?? *gottigottigotti* När köksbänken kommit på plats dvs ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...