måndag 16 november 2009

Man upphör aldrig att förvånas

Idag lunchade jag med maken, en lyx vi lagt till med de senaste veckorna. Lata vi, nä hur kan ni tro det?? Det blir mycket renoveringsprat och tankar nu och idag säger maken något som glädjer samtidigt som jag fick en smärre chock:

"Jag funderar på om vi ska fortsätta lägga golvet ut i vardagsrummet också. Så det blir enhetligt."

Ouh! Säg det igen!? Jag sken upp som en sol och jag lovar att det glänste till en kort stund över Motalas hamn idag. "Det gör inte mig något, köp golv och lägg på du!" svarade jag. När vi hämtade David hos mina föräldrar säger han att han vill ha ett ljusare golv och att det blir bra med samma golv utan lister mellan dörröppningarna. Nä, man upphör aldrig att förvånas. När maken nämde "ljust golv" höll jag på att tappa hakan i asfalten. Är det verkligen min make som säger detta? Ni vet han som börjar muttra att det är för vitt eller för ljust ibland?

1 kommentar:

  1. Jisses! Nej, man upphör aldrig förvånas! Kan bara säga Grattis! ;-)
    Kramar

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...