lördag 21 november 2009

Lite jul ...

... i form av en julros kom idag innaför vår dörr (den andra stannade på yttertrappen). Jag skulle iväg och handla för att mata vår gapande, tomma kyl en aning. När jag ändå är ute och far alldeles själv passar jag på att stanna vid plantskolan precis bredvid Maxi. Tar en tur ut på gården, kanske finns det någon fin dörrkrans? Jo, kransar fanns det och fina var de med men det som fångade mitt intresse var julrosor för endast 79:- styck! Två fick genast komma ner i korgen sen lullade jag runt inne och spanade efter något roligt. Fann inget och jag ställde mig i kassan.




Kom hem och kände mig så nöjd över mina fynd! De julrosor jag köpte i början av året kostade både 179:- och 129:- så dessa var billiga. Ångrar nästan att jag inte köpte två till ... Frågan är var jag ska ha dem? Helst vill jag ha dem inne men de föredrar utekylan. Kanske peta ner dem i jorden? Hmmm ... måste hitta en bra plats, jag vill kunna se dem så jag kan smånjuta inomhus.
David möter mig i källartrappen. "Mamma, den gick sönder, i flera bitar." Jag fattar att en kruka har gått sönder men inte vilken så han fick visa. En hängampel (som ska hänga i köket sen när det är klart), som maken lagt på barbordet när han tätade fönstret "råkade" visst trilla ner på golvet. Attans då ... jaja, vi får köpa ny. Det är inte hela världen och David blev förvånad att jag inte blev arg. "Vad ska jag bli arg för? Det är bara en kruka och vi kan köpa en ny." svarade jag. Då passar det utmärkt att köpa två julrosor till :-) Inget ont som inte har något gott med sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...