fredag 27 november 2009

Skåp, skåp, skåp ...

I måndags kom leveransen! Kök+kyl+frys lämnades av och ett x antal kartonger ockuperade garaget. Det första killarna bar in var bänkskivorna och det första jag får se är en repa på ena skivan. Typiskt ... Ena budkillen påpekade detta med en gång och det blir reklamation. Maken kom hem för jag hittade inte rätt artikelnummer för att kunna reklamera. Sen kom vi på: är repan i den änden som diskbänken ska ligga i så kanske vi kan använda den ändå??

Självklart står alla dessa x antal kartonger för skivan för att jag ska kunna kolla om så är fallet. Så ... David och jag roade oss med att köra in kartonger den eftermiddagen. Jag flåsade, frustade och svettades och David gjorde sitt bästa i att påpeka min röda ansiktsfärg. Ryggen klarade sig galant och magen bufflade i vägen lite då och då.
När skivan var blottad kollade jag. Vad tror ni? Repan är i fel ände (dubbeltypiskt) så det blev en signal till Ikea igen och beställa ny skiva. 2-3 veckors handläggning och ytterligare 4-6 veckors leverans. Tjolahopp ....

Nya kylen och monterade skåp

Här huserar Wall-E

Jaja, shit happens så är det bara. Vi upplevde i alla fall lite julafton i måndags kväll när kyl och frys knölades ut ur sina förpackningar. Maken blev eld och lågor över displayerna så där blippades det några gånger och David blev själaglad för kylens kartong! På tisdagsmorgonen kom kommentaren:

"Mamma, kylen funkar faktiskt nu så nu kan vi göra en dörr"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...