torsdag 16 december 2010

Fulsnygg

Vi åkte till Hjärta till Hjärta i lördags. Jag ville spana på ett par "nya" skor. Självklart hittade jag inga skor men jag hittade två spetslakan och en rottingkorg. Allt för 100 kronor. Maken kläckte kommentaren att vi redan har tre korgar. Jo, ja, det vet jag men korgar är bra att ha och för 40 kronor behöver man inte fundera så värst mycket mer. Maken visade upp sitt fynd, en ljuslykta. "Den här var väl fin?" frågade han. "Ja, om den blir vit." sa jag och försvann. Sen tänkte jag inte mer på det. Jag sprang från notan och stuvade in Alva i bilen för att ge banan innan vi for vidare. När vi kom hem rasslade maken ner i källaren för att måla. Jag tänkte inte mer på det. Dagen efter tändes lyktan och ja, den blev finare vit och den ger ett väldigt härligt och mysigt sken på matbordet. Nu ska maken leta efter en snarlik lykta till.



Före


Efter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...