måndag 20 december 2010

Snabb och enkel grandekoration

Pyntad ljuskrona i uteplatsen
Ädelgran

Ytterdörren
Ädelgran

Hänge i uteplatsen
Gran


Igår när jag var och handlade frågade jag granförsäljningskillen om han hade lite granris att sälja. "Sälja?" frågade han och tittade på mig. "Du får ta hur mycket du vill." Sen visade han mig en hög bakom husvagnen. Killarna hinner inte med. I vanliga fall brukar de bunta ihop en hög och sälja, nu finns inte tiden. Det är världens riv efter julgranar. Jag norpade med mig några grenar, både vanlig gran och ädelgran. Hämta sekatör, fram med fiskelina och knåpa. Klart på några minuter och en härlig grandoft spred sig i huset. Attans vad jag längtar efter vår gran på onsdag!
Så här gör du:
Knipsa av 4 grankvistar, den yttre delen. Bind fast fiskelinan i en gren, lägg som ett kors och fäst ihop de övriga grenarna en och en. Avsluta med att vira fiskelinan som ett X mellan grenändarna. Knyt en ögla och häng upp alternativt fäst en längre lina i ena grankvisttoppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...