måndag 27 december 2010

God fortsättning!

Jag hoppas ni alla haft en riktigt skön och god jul! Det har jag haft, lugn och stressfri med skratt och god mat. Precis som det ska vara. I våra familjer har vi lagt ner att köpa julklappar till var och en. Vi lottar istället och köper en present till någon. Barnen får dock dessto fler. På både gott och ont. Jag fick turen att handla till två karlar, maken och systers kärlek. Tjohoo liksom. De som aldrig vill ha något eller aldrig behöver något. Det löste sig till slut ändå. Själv önskade jag mig svarta strumpor (jättekul men behövligt) och boken nedan. Den har jag suktat efter ett tag men när jag väl stått och fingrat på den så har jag lagt tillbaka den.



Inred lantligt inne och ute
Anna Örnberg
Bild lånad från adlibris


Stora kattmuggar
Bild lånad från Eva Strömberg, Medevi krukmakeri



De blå kattmuggarna ligger mig varmt om hjärtat. Jag har fått fyra stycken av mina svärföräldrar, en varje år, men ett år uteblev den. Svärföräldrarna hade inte fått tag på någon. Vad gör väl det? Jag har fyra fina muggar som är otroligt goda att dricka te ur. En dag ramlade någonting ner från ett hyllplan i diskmaskinen och slog sönder örat på en av muggarna. "Jaha ..." sa jag lite skämtsamt till maken, "... nu får vi säga till dina föräldrar att vi behöver en ny." Så, när vi hade paketöppning på julafton och jag fick se det veckade pappret under presentpappret började jag misstänka vad som var där i. Ännu en underbart fin och härlig mugg finns i vårt skåp. Den trasiga muggen då? Örat är limmat och muggen är åter i bruk.



Vad fick du i julklapp?

1 kommentar:

  1. Hej!

    JAg fick ett underställ och en Pannlampa så att jag kan springa i skogarna på kvällen. Även lite kläder och pngar.

    God Fortsättning!

    Mvh
    Danel

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...