lördag 4 december 2010

Ljuva julros

Den här köpte jag igår. Jag ville köpa en hel hög eftersom de endast kostade 89 kronor men jag begränsade mig till en. Eftersom den ena islyktan blev för låg så lågan slocknade så placerade jag julrosen i lyktan. På kvällen ställde jag ner den i källaren där frysen är, där är det kallt och bra trodde jag. Två timmar senare när jag var nere och rotade i frysen hade den fint utslagna blomman börjat sloka och hänga och de vita bladen var bruna. De andra stänglarna hängde och hade brunaktiga blad de också. Men vad ... Jag frågade om den gick att ställa in och ja, det gick den att göra. Tydligen klarade inte blomman temperaturskillnaden ändå. Typiskt. Sorg. Om jag orkar blir det att åka och köpa ny i morgon.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...