tisdag 1 mars 2011

Rent i tvättstugan

Förra veckan drog familjens tjejer och en go grabb mot Mjölby och Hjärta till Hjärta. Eller, alla familjens tjejer var inte med. En saknades. När vi kom in höll en kvinna på att styra om bland lite saker. En tvättbräda stod på golvet. Jag haffade och spanade. Jättefin men vart ska jag ha den? Jag bollade funderingar med brorsans tjej men brädan ställdes tillbaka. Vi lullade runt och kikade. Två assieter Gustavsberg hittade jag. T-shirtar som jag vill ha fler hittade jag inga. När jag skulle betala sneglade jag på utställningshörnan. Där stod tvättbrädan och bara skrek åt mig så den fick självklart följa med hem. I och för sig har jag länge velat ha en tvättbräda och de jag hittat har inte haft den naturligt slitna charmen som jag vill ha. Denna bräda var perfekt! Tur att jag lyssnade när den ropade :-)





Bänken ovanför tvättmaskinen röjdes ren (det är lustigt att ytor alltid har en tendens till att bli proppfulla) och tvättbrädan fick sin givna plats med en glasburk och en lykta. Notboken var även den ett fynd dagen till ära men ligger nu i min sykista.

2 kommentarer:

  1. Snyggt! :)
    Vad är det för notbok du har på bänken?
    Kram
    Lana

    SvaraRadera
  2. Det där med ägg låter intressant och fint :) Kanske ska ocksåprova nån gång :)
    Tack för svaret!
    Kram
    Lana

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...