onsdag 9 mars 2011

Sorg vs jubel

Jag har aldrig riktigt gillat makens svarta bokhylla med körsbärsfärgade luckor. Den är ju så ful! Och jag är inte den enda som tyckt det. Maken tycker självklart att den är jättefin. Den har dock haft ett stort plus i kanten: den har rymt all min kurslitteratur och samtliga pärmar. Så har den svalt otroligt mycket och varit perfekt att slänga in bröte i som man inte vill se.

Efter mycket om och men, nu när vårt sovrum görs om till Alvas rum och en walk-in-closet så var farmors linneskåp tvungen att flytta på sig. Maken ville först ha den i Alvas rum. Jag ville ha ner den i "biblioteket" eftersom en byrå i Davids rum ska in i Alvas rum. Ett tag senare gav maken med sig. Hans bokhylla skulle ut och lades på annons. Idag hämtades den av Motala Återvinning eftersom ingen velat ha den. Den är hög, över 2 meter, så killarna fick baxa ett tag med den. Hur vi fick in den vet jag knappt men den har ju stått på sin plats i 7 års tid.

När makens bokhylla lämnat huset puttade jag farmors skåp till rätta. Jag börjar plocka in kurslitteratur och konstaterar att pärmarna inte kan stå upp. De måste ligga ner. Skit då. Men men, problem är till för att lösas. Pärmarna ligger ner och annat som står i förvaringsmappar får hitta en plats någon annan stans. Det råder lite halvkaos i vårt hem för tillfället, i alla fall på övervåningen men det artar sig ska jag säga. Och det kommer bli så himla bra! Just det, tapeter. Vi måste kolla upp tapeter till fröken.


Före
Makens bokhylla

Efter
Farmors linneskåp

1 kommentar:

  1. ja jag har skrivit om höstlycka förut så du kanske såg det hos mig då :) Förresten, gud så fint ni fått det i ert sovrum, med sängen omgärdad av fönster sådär! Himla fint litet grönt hus ni har.

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...