måndag 28 mars 2011

Onödigheter och nödvändigheter

Igår strosade jag på Motala Live, en stor loppis i Folkets park här i stan. Jag hade tänkt att bara titta och man vet ju hur det blir med det. Först hittade jag några t-shirts till sonen. Jag valde ur en hel del eftersom jag trodde att han inte skulle gilla vissa. Döm om min förvåning när han tyckte alla t-shirts var coola! Fanken, då kunde jag shoppat de som jag valde bort också ... Sen blev det i rask takt ett par strumpor åt fröken, några fler tröjor till sonen, glasmanschetter till ljus, två cremevita skålar, tre hemmagjorda tavlor, fyra linnehanddukar, en griffeltavla, och en hög tidningar. Griffeltavlan fick jag faktiskt, han som sålde tvingade på mig den mer eller mindre och avslutade med orden "Du gör mig en tjänst, jag vill inte släpa hem den igen. Det får du göra."






Till dottern


Svårt att motstå handdukar med mina initialer på

Till vårt sovrum Till sonen

Glasmanschetter


Den här fick jag

Frågan är vad vi ska göra med den?



1 kommentar:

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...