söndag 27 december 2009

Från kök till sovrum

Glasklockan fick byta plats idag.
Från kökets tomater till sovrummets ljus och hjärta.
Här får den bli ett tag om jag inte hittar något bättre passande ställe att ha den på det vill säga.




Idag rensade jag i pannrummet.
Eller före detta pannrummet, eftersom vi rev ut både panna och acumulatortankar för 5 år sen när bergvärmen installerades. Detta rum har en tendens till att bli förvaring åt sånt som man inte vet var katten man ska göra av det. Allt bröte hamnar här och första bästa plats får detta placerat på sig. Med andra ord, golvet försvinner och man har till slut enbart stegplats att gå på. Det arbetsrum som det var tänkt att fungera som är ett minne blott!
Idag fick jag nog, för vilken gång i ordningen vet jag inte, och rensade upp. Det finns ett golv under allt bröte och det är grått! Arbetsbänken blir att plocka ren en annan dag. Till på köpet hittas saker. Spjälsängen till exempel som jag ska måla vit. Den trodde jag helt ärligt befann sig på vinden men stod visst inklämd mellan bergvärmepumpen och väggen ...

1 kommentar:

  1. God fortsättning på er!
    Jag är helt imponerad av både allt ditt handarbete, ert fina hus och din helt underbara blogg.
    Kram Tessan

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...